انتصاب سرپرست منطقه یک شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) انتصاب مشاور عالی شهردار و مدیر منطقه ثامن شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی شغل مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده است برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور در مشهد: در حوادث ترافیکی هفت ساله در کشور ١٧هزار کشته داشته‌ایم 

  • کد خبر: ۱۴۰۰۱۴
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور در مشهد: در حوادث ترافیکی هفت ساله در کشور ١٧هزار کشته داشته‌ایم 
مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور گفت: آخرین آمار در سال گذشته نشان می‌دهد ١٧هزار کشته در حوادث ترافیکی هفت ساله در کشور داشته‌ایم که مسئولیت ۲۵درصد از این کشته‌ها که حدود ۴هزار نفر می‌شوند، با ماست.

سخایی| شهرآرانیوز، محمدیان در سی‌امین اجلاس کمیسیون حمل‌و‌نقل مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری بعد از ده سال اقداماتی شکل گرفت از جمله تأمین ناوگان اتوبوس و ون با ایجاد قرارگاه تأمین و پشتیبانی ناوگان حمل‌‌ونقل و تجهیزات شهری در وزارت کشور که شامل یک قرارداد ۲هزار دستگاه اتوبوس با سهم ۸۰درصدی دولت و ۲۰درصدی شهرداری، قرارداد ٣هزار دستگاه اتوبوس و قرارداد ۵هزار دستگاه ون با سهم ۷۰درصدی دولت در این دوره مدیریت شهری است.

وی افزود: قانون برنامه توسعه با قانون‌های توسعه گذشته متفاوت است و امسال بنا شد قانون هفتم را مسئله‌محور پیش‌ ببرند. ۱۲ مسئله کلیدی و اساسی در برنامه هفتم مطرح شده است که متأسفانه موضوع مدیریت شهری و ترافیک و تصادفات و ایمنی در داخل این ۱۲ موضوع اصلی نیست. باید تدبیری اندیشیده شود که در برنامه پنج‌ساله این موضوعات گنجانده شود تا این موضوعات را بررسی کنیم. قاعدتا بودجه‌های سنواتی برشی از برنامه پنج‌ساله است که اگر در برنامه توسعه لحاظ شود، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور ادامه داد: در بودجه ١۴٠١ اتفاقی که افتاده این است که سال گذشته به ٣درصد افزایش افزوده‌شده یک‌درصد اضافه شد؛ یعنی یک‌درصد از دولت گرفته و به شهرداری‌ها داده شد. یک‌سال گذشته و این یک‌درصد از دولت به شهرداری آمد، چه شد و آیا در حوزه حمل‌ونقل هزینه شد و گشایشی رخ داد؟ سؤال بنده این است که به‌عنوان نماینده دولت از شهرداری‌ها دارم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی این است که بعد از پنج سال پیگیری لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و الگوی مدیریت سوخت در کمیسیون عمران نهایی شد و اکنون این طرح در صحن علنی مجلس است. این قانون توسعه قانون مادر همه حمل‌ونقلی‌هاست. حالا قانون در حال اصلاح است و‌جا دارد عزیزان آن را بررسی و دیدگاهشان را به ما منعکس کنند. 

وی گفت: نکته بعدی درباره قانون رسیدگی به تخلفات است. برای برخورد با تخلفات رانندگی و ضمانت اجرای طرح‌های ترافیکی در سال۱۳۸۹ قانون رسیدگی به تخلفات در مجلس مصوب شد و بعد از گذشت ۱۰ سال باید رویکرد‌های جدید به آن اضافه شود. 

محمدیان ادامه داد: در این جلسه به یکی از نقاط ضعف مدیریت حمل‌ونقل حومه‌ای اشاره شد. باتوجه‌به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم، بیشتر مردم به‌سمت حاشیه شهر و حومه شهر سوق پیدا کردند و این امر سبب می‌شود که ما به آن قسمت شهر خدمات بیشتری ارائه دهیم. آیا ما برای آن تسهیلاتی در نظر گرفتیم؟

مدیر کل حمل‌ونقل وزارت کشور تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام در حمل‌ونقل متعلق به دهه ۷۰ است که به‌سمت بازنگری آن پیش رفتیم. اتفاق خوبی بعد از ۱۰ سال رخ داده، مدیریت تقاضای سفر است. بحمدلله در مهر امسال تفویض اختیار برای استانداران گرفته شد و آن تغییر ساعات شروع فعالیت ادارات بود. همچنین در دوران کرونا دورکاری ادارات بود که این امور سبب می‌شود ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به موضوع تصادفات و ایمنی گفت: آخرین آمار در سال گذشته نشان می‌دهد ١٧هزار کشته در حوادث ترافیکی هفت‌ساله در کشور داریم که مسئولیت ۲۵درصد از این کشته‌ها که حدود ۴هزار نفر می‌شود، با ماست. این تعداد حدود ١۴٠هزار نفر مجروح و مصدوم را شامل می‌شود. بررسی شد دو عامل اصلی در این تصادفات که در حوزه درون‌شهری بیداد می‌کند، شامل ۴۰درصد فوتی‌های عابرپیاده و ۴۰درصد موتورسیکلت است. در حوزه سامان‌دهی موتورسیکلت چه کردید؟ برای حوزه آرام‌سازی ترافیک و برخورد خودرو با عابرپیاده چه کردید؟ در حوزه امینی که موضوع اصلی است، ما می‌توانیم با اصلاح هندسی‌، آشکارسازی، سرعت‌گیر در جای مناسب و... جلو کشته‌شدن کودک، شهروند و کهن‌سال را در جامعه بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->